Busch Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Karin Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Busch Gardens - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Karin Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Busch Gardens

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Karin

31 Juli 2010 | Verenigde Staten, Tampa

Vandaag zijn we naar Busch Gardens gereden. In de auto was het prima, maar erbuiten krijg je direct een appelflauwte van de warmte. Opnieuw heeft de Pepsi-fabriek weer hele goede zaken gedaan. Het park is een combinatie van een dierentuin en een pretpark met attracties en shows. Naar ons idee kwamen door die combinatie eigenlijk geen van de 3 onderdelen goed tot hun recht. De dieren hebben een relatief klein verblijf, de attracties liggen ver uit elkaar (lopen in de hitte...) en de shows zijn soms goed en soms erg slecht. We hebben wel lekker toeristisch met het treintje het park rondgereden en erg mooie foto's gemaakt van de wilde dieren als neushoorns, zebra's en giraffen. De gemiddelde Amerikaan heeft echt het idee op Safari te zijn; op pak 'm beet 2 hectare grasland. Voor diegenen die dat gevoel niet hebben, is er de mogelijkheid om voor $33 extra met een echte safariwagen over die 2 hectare te rijden om het echte safari gevoel te krijgen. Dan is het voor de chauffeur van die wagen nog een hele toer om niet tegen het treintje aan te rijden! De achtbanen zijn wel erg goed in het park. Er zijn 5 verschillende en we hebben er 4 gedaan. De laatste niet omdat we geen zin hadden om het park nog eens over te steken. De mooiste was de Sheikra, een baan waar je ongeveer 30 meter werkelijk loodrecht naar beneden valt! Een bijna-dood-ervaring van jewelste. Je vraagt je dan even af waarom je zonodig mee wilde doen, maar even later sta je weer trots in het stationnetje en kijk je zo cool als mogelijk naar de mensen die staan te wachten met het poep al dun in de broek.

Na het park zijn we doorgereden naar Tampa, waar we het minste hotel van deze vakantie hebben getroffen. Dan zeg je; er moet er 1 de slechtste zijn! En vergeleken met de hongersnood in de Sahel is het eigenlijk niet zo heel erg...
We hebben even snel gebruik gemaakt van het zwembad om af te koelen en zijn snel gaan douchen en omkleden, want het was inmiddels 21.00 uur geworden. We besloten nog even en pizza te gaan eten. De tom-tom raakte wat van slag en via wat omwegen bereikten we een grote mall met een italiaans restaurant aan de buitenkant. Daar hebben we heerlijk gegeten en voor het eerst een toetje genomen. Dat wil zeggen; 3 van ons. Maar we moesten toch echt alle 7 vol aan de bak om het op te krijgen! Een ijsje met 2 bolletjes (die blijken een pond per stuk te wegen...) scheppen ze hier in een emmer en om het op te leuken een halve liter slagroom er op. Dan begrijp je toch steeds beter waarom zoveel mensen hier zo dik zijn. In de parken kom je heel veel invalidenwagentjes met een motortje tegen. Niet omdat er hier zoveel gehandicapten zijn, maar omdat er iemand van 180 kilo+ zich in zo'n karretje heeft geperst omdat hij anders het park niet rond komt. Wij denken dat sommigen in een Tefal stoel zitten omdat ze er anders helemaal aan vastgroeien. Met een flinke lepel zijn ze er nu nog net uit te krijgen.

Morgen gaan we richting St.Petersburg (20 minuten rijden) waar we 's avonds naar het honkbal gaan. Ze spelen hier altijd series van 3 wedstrijden. Vanavond was de eerste wedstrijd en die werd sentationeel gewonnen door Tampa. Max heeft inmiddels een New York Yankies pet. Hopelijk hebben ze hier geen hooligans....

Tot morgen!

• 31 Juli 2010 - 11:11

Marion:

nou zou ik toch denken dat St. Petersburg ergens ten noorden van Moskou ligt.... ben ik in de war of zijn jullie zover afgedwaald....

groetjes, vanavond ga ik bij Oma Kippie eten en eindelijk haar huis zien...

• 31 Juli 2010 - 19:57

Marion:

wat een leuk huis heeft je moeder... en wat een leuke behangetjes allemaal.... hebben lekker lasagna met salade gegeten en bijgekletst. was gezellig. truste, M.

• 01 Augustus 2010 - 05:06

goedemorgen, daar ben ik weer... vol verwachting klopt mijn hartje om te zien of jullie ook op de vrije zondag een fraai verslag gepubliceerd hebben... maar helaas nog nog niet, ik wacht het af.... gr. XXX M