Mopperen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Mopperen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Mopperen

Door: Max en Marc

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nu we toch in afwachting zijn om naar Universal te gaan zal ik op verzoek nog even een mop plaatsen. Hij is wat buiten het seizoen, maar dat mag de pret niet drukken. Het gaat namelijk over Sinterklaas en is als volgt:
Klaas Jansen werkt bij de PTT (heet dat nog zo?) en is besteller. Begin november krijgt hij een envelop binnen met als adres: Sinterklaas, Madrid. Sinds een paar dagen gelooft Klaas niet meer in de Sint en besluit toch even in de envelop te kijken. Dan leest hij het volgende: Lieve Sinterklaas, mijn naam is Bart van Dongen en ik woon met mijn moeder in de 1e Bloemkooldwarsstraat 23 in Amsterdam. Voor mijn verjaardag heb ik een mooie fiets van V&D gevraagd, maar mijn moeder heeft een bijstandsuitkering en heeft mij gezegd dat ze dat niet kan betalen. Ze wilde zo'n roestige 2e hands kopen voor mij, maar ik wil graag een nieuwe net zoals mijn vriendjes. Nu hoop ik dat u mij kan helpen. De fiets kost 229 Euro en is blauw. Ik heb in deze envelop ook een mooie tekening bijgestopt. Ik hoop dat u de fiets voor mij kan kopen. Groetjes, Bart.

Besteller Klaas is toch wat ontroerd en wil grag iets voor Bart betekenen. Hij vertelt het verhaal aan zijn collega's op het sorteercentrum en besluit met de pet rond te gaan. Dat is een groot succes want ze halen met elkaar 185 Euro op. Klaas vindt het jammer dat niet het hele bedrag wordt opgehaald, maar stopt het geld in een envelop en stuurt het op naar Bart.

Bart maakt thuis samen met zijn moeder de brief open en leest: Lieve Bart, helaas had Sinterklaas net niet genoeg tijd om een mooie fiets voor je te kopen. Gelukkig had ik nog wat centjes over van het cadeautjes kopen en die stuur ik je hierbij op. Het is hopelijk genoeg om toch fiets te kopen. Ik hoop dat je veel plezier met je nieuwe fiets hebt. Groetjes Sinterklaas.

Dan begint Bart heel hard te huilen. Zijn moeder is heel verbaasd en vraagt aan Bart wat er is. Hij zou juist heel blij moeten zijn met een nieuwe fiets, want dat kan zijzelf nooit betalen! Door zijn tranen heen zegt Bart: Ik heb aan Sinterklaas 229 Euro gevraagd voor die mooie fiets van V&D. Ik weet zeker dat hij niets zou geven of het hele bedrag van de fiets. Nu moeten we er zelf geld bij leggen. Ik weet zeker dat die klootzakken van de PTT het geld uit de envelop hebben gejat!!

  • 27 Juli 2010 - 17:34

    Marion:

    Tja.... ik ben nog niet inde Sinterklaasstemming maar het is een aardige om over na te denken nietwaar.... Er zijn zoveel aardige mensen op deze aardkloot die graag iets voor iemand willen betekenen en dit soort giften heel positief zien... Kortom: mijn motto is tegenwoordig: heb vertrouwen in je naasten en jezelf dan komt het altijd goed!

    liefs, M.

  • 29 Juli 2010 - 20:35

    Sebas:

    XD lekker droog altijd goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Fantastic 7

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2010

Afsluitertje

05 Augustus 2010

Americanos Gigantico

05 Augustus 2010

Epcot

04 Augustus 2010

Wet 'n Wild

04 Augustus 2010

Back in the air
Karin

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 12630

Voorgaande reizen:

17 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Fantastic 7

Landen bezocht: