Key West - Reisverslag uit Tavernier, Verenigde Staten van Karin Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Tavernier, Verenigde Staten van Karin Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Key West

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Karin

20 Juli 2010 | Verenigde Staten, Tavernier

Vandaag zijn we vanaf ons eiland Tavernier naar Key West gereden. Het meest zuidwestelijke puntje van de USA. Een zeer gemoedelijk stadje waar iedereen mag zijn wie hij/zij is. De weg naar Key West is een lange rechte weg over alle eilanden van de Keys. Vanaf ons hotel was het toch wel 2 uur rijden. Maar in onze riante Ford maxi was dat geen probleem en hebben we een aantal CD's meegezongen. In Key West was het enorm warm. De huizen in Key West zijn er erg leuk in allerlei kleuren met leuke veranda's.
We kwamen bij het binnenrijden van de stad een sigarenfabriek tegen. Dat leek ons wel leuk omdat we zo'n fabriek in Miami niet konden bezoeken vanwege de zondagsrust. Eenmaal binnen heeft Abe even gevraagd waar we moesten zijn. De dame wist uit te leggen dat de fabriek een jaar of wat geleden gesloten was en dat het nu een gezondhiedcentrum was. Nou lekker dan. Die houden we dus nog tegoed. We hebben lekker door de stad geslenterd en winkeltjes gekeken, lekker gegeten en gedronken en een ijsje gekocht. Nou ja ijsje, zeg maar ijs. Want voor een bolletje van $3,75 mag je echt wel U zeggen. En dan gerust nog een grote pot naast de kassa zetten dat tips welkom zijn. Ik zou de tip willen geven om de prijs minimaal te halveren! Overigens was het ijs formidabel en het is vakantie en dan klagen we niet. De huizen in Key West zijn er erg leuk in allerlei kleuren met leuke veranda's. Om een uur of 4 zijn we weer hotelwaards gekeerd en zijn onderweg nog even gestopt. Eerst moesten de dames alle 3 plassen (oh verrassing). Snel even stoppen bij een benzinepomp. Abe nog netjes even kijken of er een toilet binnen was (ridder...) en dat bleek gelukkig het geval. Alleen toen de dames alles netjes kwijt waren, werden ze bijna aangevallen door de pompeigenaar die het niet pikt dat je alleen maar vloeistof komt brengen en niet komt kopen!
Daarna zijn we nog even gestopt bij de sandalenwinkel. Die kun je hier niet missen, want elke mijl langs die 2 uur durende weg staat er een reclamebord van 5 bijn 7 meter voor deze winkel. Max kocht er slippers en Jesse een mooie Panamahoed. Het staat hem goed en helpt tegen goed tegen de zon. Bij het hotel hebben we nog even gezwommen en besloten we om in het restaurant op het park te eten. Inmiddels hebben we een lekkere schotel met vis en een schotel met Mexicaanse hapjes achter de kiezen. Nu nemen we nog een bakje koffie en steken Abe en MArc nog een sigaar nop. Dat dreigt een traditie te worden. Vanmiddag in Key West hebben we 2 sigaren van het type Churchill (say no more) gekocht. Daar steken we nog even de brand in en dan zit deze dag er weer op!

Sommigen van jullie heb ik lekker gemaakt met de aankondiging van een mop. Nou komt 'ie dan:
Drie vrouwen zitten lekker te kletsen en zoals dat met vrouwen gaat wordt er al snel een beetje opgeschept tegen elkaar. De eerste vrouw zegt:"mijn man heeft me zo verwend! Ik ga met hem 3 weken naar de bahama's en we drinken elke avond een cocktail bij ondergaande zon".
De tweede vrouw zegt:"Nou, mijn man heeft me ook verwend. Ik krijg een Mercedes cabrio en mag zelf de kleur uitkiezen"!
De derde vrouw kijkt wat bedremmeld en zegt:"Daar hebben wij allemaal geen geld voor. Mijn man heeft het altijd druk met werken en het fokken van zijn breedborstkanaries. Maar, als hij een erectie heeft kan hij wel 13 kanaries op zijn jonge heer zetten"!

De andere dames zijn zeer onder de indruk en krijgen wat spijt van hun opschepperij. De eerste vrouw zegt:" wij gaan helemaal niet naar de Bahama's, maar een weekendje naar Vlieland". De tweede vrouw zegt:" Ik krijg wel een auto, maar hij is tweedehands en er moeten nog nieuwe banden onder". De derde vrouw zegt: "Eigenlijk heb ik ook wel wat overdreven, want als mijn man die 13e kanarie er op zet, kan 'ie maar met 1 pootje blijven staan, anders flikkert hij er af"!

Tot morgen!


  • 20 Juli 2010 - 04:25

    Mopje Van De Dag...:

    gezellig hoo zo'n moppie... gelijk doorgestuurd naar mijn vriendinnetjes van de fietsclub...

    greetz....

  • 20 Juli 2010 - 14:34

    Raadseltje:

    je zult begrijpen dat ik na eht doorsturen van dit mopje aan mijn vriendinnetjes de hele dag druk ben geweest met mijn e-mails....

    Er is namelijk een Mijdrechtenaar (ene JdV) met een Jonge heer die wel ruimte biedt aan 20 kanaries.

    Raadseltje: wie of wie zou dat zijn? Enneh: geen lullige ienie-minie vogeltjes hoor maar heuse volwassen breedborstkanaries....

    Ben benieuwd of jullie kunnen raden wie dat is Abe zou het kunnen weten want die kent 'm van Argon !!!

    De winnaar krijgt een bakje zangzaad van me...
    En als je daar niet op zit te wachten kom ik live een moppie zingen...

  • 20 Juli 2010 - 14:35

    Marion:


    het zojuist gestuurde raadseltje kwam van mij maar dat dachten jullie zeker al....

    greetzzzzzzzzz............

  • 20 Juli 2010 - 17:21

    Marion:

    is al weer toe aan nieuwe foto's van jullie ?!?!?

  • 20 Juli 2010 - 19:57

    Paula En Hugo:

    leuk en mooi verslag, ik zie het voor me bij de sigarenboer!
    Veel plezier en wij puffen hier wel verder
    met 30 graden
    veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tavernier

Fantastic 7

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2010

Afsluitertje

05 Augustus 2010

Americanos Gigantico

05 Augustus 2010

Epcot

04 Augustus 2010

Wet 'n Wild

04 Augustus 2010

Back in the air
Karin

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 12630

Voorgaande reizen:

17 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Fantastic 7

Landen bezocht: